MIGRAČNÉ INFORMAČNÉ CENTRUM IOM

Bezplatné poradenstvo a služby

Čo môžete robiť v prípade nedostupnosti termínov na cudzineckej polícii

Ak ste boli ovplyvnení nedostupnosťou voľných termínov v rezervačnom systéme na oddeleniach cudzineckej polície na Slovensku, nasledujúce možnosti a informácie vám môžu pomôcť vyriešiť alebo napraviť vašu situáciu.

  • Nová možnosť elektronických podaní: Od 15. decembra 2024, na základe legislatívnych zmien, je možné podať určité typy žiadostí aj elektronickou formou na základe platného dokladu o pobyte aktivovaného na elektronické použitie. Detaily nájdete v sekcii FAQ našej web stránky TU.
  • Alternatívny spôsob pre niektoré kategórie: Určité kategórie žiadateľov (napr. niektorí študenti, štipendisti, zamestnanci určitých zamestnávateľov) môžu získať termín na cudzineckej polícii alternatívnym spôsobom, ktorý môže byť rýchlejší. Podrobnosti nájdete v sekcii FAQ našej web stránky TU.
  • Žiadosť o výnimku: V odôvodnených prípadoch (napr. maloleté deti, seniori, zdravotné dôvody, končiaca platnosť dokladov) môžete skúsiť požiadať o výnimku na podanie žiadosti mimo rezervačného systému, zaslaním emailu príslušnému Riaditeľstvu hraničnej a cudzineckej polície. Riaditeľstvo môže, avšak nemusí, takúto výnimku udeliť. Detaily a kontakty nájdete TU.
  • Automatické predĺženie pobytu: Vzhľadom na pretrvávajúcu krízovú situáciu súvisiacu s vojnou na Ukrajine, ak platnosť vášho prechodného/trvalého pobytu alebo tolerovaného pobytu uplynie počas krízovej situácie, automaticky sa predlžuje až do uplynutie dvoch mesiacov od odvolania krízovej situácie. Váš pobyt na Slovensku teda zostáva platný a v krajine sa zdržiavate oprávnene. Toto neplatí, ak je žiadosť o obnovenie pobytu zamietnutá alebo ak je pobyt zrušený cudzineckou políciou.
  • Podanie žiadosti na ktoromkoľvek oddelení: Ak žiadate o pobyt na Slovensku po prvýkrát (prechodný pobyt alebo trvalý pobyt na päť rokov), ak žiadate o národné víza alebo tolerovaný pobyt (dočasné útočisko), môžete si rezervovať termín na ktoromkoľvek oddelení cudzineckej polície, bez ohľadu na miesto vášho pobytu. Detaily nájdete v sekcii FAQ našej web stránky TU.
  • Rezervačný systém v skratke: Všetky informácie o rezervačnom systéme, jeho pravidlách, možných problémoch a vašich možnostiach nájdete v sekcii FAQ našej web stránky TU. Migračné informačné centrum IOM nevie klientom poskytnúť podporu ohľadom rezervačného systému nad rámec informácií uvedených v našej FAQ sekcii.

Kontaktujte nás

Tel: 0850 211 478
(zvýhodnené číslo z územia SR)
+421 2 5263 0023
(volania zo zahraničia)

Konzultácie v ukrajinčine a ruštine
 Telegram/Signal:

+421 908 767 853 (voice calls only)

Email:

Otváracie hodiny

PON, UT, ŠTV: 9,00 - 12,00 a od 13,00 - 17,00
STR, PIA: ZATVORENÉ

Migračné informačné centrum IOM až do odvolania poskytuje svoje služby výlučne telefonicky a emailom. Osobné konzultácie sú poskytované len klientom, ktorí majú vopred dohodnuté konzultácie. 

ďalšie služby